Home » Știri » Când a fost inventat primul automobil din lume și cu ce viteză rula

Când a fost inventat primul automobil din lume și cu ce viteză rula

Manolică Anca / 21.12.2021, 16:21
Când a fost inventat primul automobil din lume și cu ce viteză rula

Primele vehicule rutiere auto-alimentate au fost propulsate de motoare cu abur și, prin această definiție, Nicolas Joseph Cugnot din Franța a inventat un automobil în 1769 – recunoscut de British Royal Automobile Club și de Automobile Club de France ca fiind primul. Cu toate acestea, multe cărți de istorie le atribuie altora titlul de inventator.

Nicolas Joseph Cugnot a inventat primul automobil din lume

Nicolas-Joseph Cugnot (26 februarie 1725 – 2 octombrie 1804) a fost un inventator francez, care a construit primul vehicul mecanic sau automobil autopropulsat. Cu toate acestea, titlul i-a fost contestat de multe surse, unii spunând că automobilul a fost inventat fie de Gottlieb Daimler, fie de Karl Benz.

Asta pentru că atât Daimler, cât și Benz au inventat vehicule de mare succes și practice, alimentate pe benzină, care au inaugurat era automobilelor moderne. Daimler și Benz au inventat mașini care arătau și funcționau ca mașinile pe care le folosim astăzi. Cu toate acestea, ar fi nedrept să spunem că oricare dintre bărbați a inventat „automobilul”.

[rssfeed id='1612173855' template='list' posts=2]
Nicolas Joseph Cugnot a inventat primul automobil din lume
Nicolas Joseph Cugnot a inventat primul automobil din lume

Vehiculul care se conduce singur al lui Nicholas-Joseph Cugnot

Nicholas-Joseph Cugnot s-a născut în Void-Vacon, Lorraine și a fost instruit ca inginer militar, Ministerul de Război francez însărcinându-l să dezvolte un mijloc de transport pentru artilerie. Mașina de transport bazată pe motor cu abur dezvoltat de Cugnot a fost prezentată la Paris în 1769. Vehiculul avea doi cilindri, ale căror tije de piston învârteau roata din față printr-un fel de cutie de viteze cu roată liberă.

Mașina avea 725 cm lungime, 230 cm lățime, 210 cm înălțime și cântărea 4000 kg. Vehiculul lui Cugnot a funcționat, dar trebuia să se oprească la fiecare 10 – 12 minute pentru a reconstrui suficientă presiune a aburului pentru a continua. Autoturismul a atins o viteză cuprinsă între 3 și 4,5 km/h potrivit diverselor declarații.

Primul automobil care s-a mișcat fără o forță externă

Cu toate acestea, a fost dificil de condus din cauza greutății mari a cazanului de apă care atârna peste puntea din față și și-a încheiat una dintre primele demonstrații într-un zid de cazarmă, în 1771.

De asemenea, o mare slăbiciune a vehiculului a fost performanța cazanului, deoarece focul trebuia reaprins și aburul ridicat din nou la fiecare sfert de oră, ceea ce reducea considerabil viteza totală. În ciuda acestor imperfecțiuni, acesta a fost primul automobil care nu a fost mișcat nici de oameni, nici de animale, nici de vânt ca forță externă.

Primul automobil din lume
Primul automobil din lume

Anterior existau doar căruțe care depindeau de o forță externă în timpul călătoriei, sau vehicule destul de izolate, care erau mișcate de oameni care stăteau pe ele cu ajutorul unor manivele sau roți.

Proiectul a fost abandonat într-un final

După mai multe încercări, proiectul a fost abandonat de armata franceză. Cu toate acestea, invenția l-a impresionat atât de mult pe regele Ludovic al XV-lea, încât acesta i-a acordat o pensie de 600 de lire pe an. Automobilul cu aburi al lui Cugnot poate fi considerat, de asemenea, precursorul locomotivei feroviare.

Cu toate acestea, motorul cu aburi a fost foarte „imatur” și puterea redusă la o greutate mare asociată au făcut ca interesul pentru vagoanele lui Cugnnot să se stingă rapid. Fardier-ul (carul în franceză) a fost păstrat mai întâi la Arsenal, dar apoi, în 1800, a fost mutat la Conservatoire National des Arts et Métiers, unde poate fi vizitat și astăzi.

Revoluția franceză din 1789 l-a lăsat fără pensie pe Nicolas Joseph Cugnot, cel care a inventat primul automobil din lume, acesra retrăgându-se la Bruxelles, unde a trăit în sărăcie. Cu puțin timp înainte de a muri, Napoleon Bonaparte l-a invitat să se întoarcă, acesta acceptând să revină la Paris, unde a murit pe 2 octombrie 1804, potrivit Scihi.